środa, 1 kwietnia 2015

Nachrapniki w górę! Albo w dół!

Dzień dobry :) tym akcentem zaczynam swoje ferie świąteczne <3
Dzisiaj postanowiłam napisać o czymś co mnie dręczy, męczy i nie może tego przeżyć moje serducho. :) NACHRAPNIKI! Czy tylko ja mam odruch wymiotny jak widzę źle zapięty nachrapnik?
Na ten temat można znaleźć miliony informacji w książkach. :)
Nachrapnik zasze powinien być dopięty mocno! Ale nie z całej siły. Między głowę konia a nachrapnik mają wejść ciasno dwa palce leżące płasko na pysku konia. Czemu nachrapnik ma być zapięty ciasno a nie luźno lub mega luźno? Jeśli zapinamy meeeega luźno to po co właściwie jest ten nachrapnik? Nie widzę sensu. A jeśli luźno w przypadku nachrapniku hanowerskiego i meksykańskiego konie potrafią ocierać sobie pysk. I po co to? Co do zwyczajnych nachraników nie ma tu chyba, żadnych skutków ubocznych- nie licząc tego, że nachrapnik nie pełni swojej funkcji.
Pamiętajcie, że nachrapniki nie mogą być też za wysoko ( czyt, około dwa palce pod "tą wystającą kością na pysku konika").

Pierwszy przykład (dziewczynka nie miała zwyczajnie jak dorobić wcześniej dziurek ale chciała założyć nowe ogłowie do sesji) źle założonego ogłowia. Ja nazywam to tak: nachrapnik udaje, że jest hannowerski.

A tu kolejne nachrapniki udające, że wiedzą gdzie ich miejsce (zdjęcie z google) 


Przykłady można pokazywać godzinami :) 

Z nachrapnikami meksykańskimi potrafi być jeszcze ciekawiej. Czasami leżą na środku końskiego nosa. 

Więc kochani pamiętajcie, żeby poprawiać ludzi kiedy widzicie, że coś jest źle. Tylko uprzejmie, grzecznie wytłumaczcie. Pomagajmy sobie zdobywać wiedzę. :P Nachrapnik ważna rzecz. 

Ahh i bym zapomniała! Moje kochane skośniki! Jak już używacie to też zapinajcie :) 
Tak jak w nachrapniku mają wejść dwa paluszki :) Jeśli jest za luźno może obcierać konia lub nie działać tak jak powinien. Nie chodzi tu o ściskanie z całej siły aż się koniu w nos wbija!! 

I zdjęcia poprawnie zapiętych nachrapników :) 





No to tego :) Mam nadzieję, że jakieś wnioski na ten temat będą! :P 
(Nie Siwy wcale nie jest brudny!)

Wesołych Świąt kochani! Smacznego jajka, mokrego dyngusa. Dużo uszek w barszczu. A nie stop! Barszcz to nie te święta! Smacznego żurku:) 

Wesołego alleluja! <3 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz