wtorek, 1 września 2015

Jak przytyć konia?

Tycie koni to podobno trudna sprawa i dużo osób ma z tym problemy. Ja na szczęście nie. :D 
Moje kopyciaki wyglądają jak pączki. Ostatnio na fb wstawiłam zdjęcia Złotego z przed miesiąca i teraz. W jego wypadku cuda zdziałało samo jedzenie bo miał miesiąc wolnego. Ja kupuje paszę od Django i różne witaminy(niestety ich nie pamiętam i kupuje dużo różnych).
 W moim przypadku pasze mają długą żywotność. Bo konie są karmione paszami tylko raz dziennie po treningu. 
Co stosuje: 
-zwykłe witaminy
-olej lniany troszkę 
-witaminki na kopyta(przykro mi ale koń bez mocnych butów nie będzie dobry) 
-http://django.bazarek.pl/opis/5922203/pro-linen-condition-plus-15kg-jeczmien-ekstrudowany-z-lnem-15kg.html
-http://django.bazarek.pl/opis/6057452/pro-linen-luska-slonecznika-10kg.html
-wysłodki których teraz nie mogę znaleźć :D 
-czosnek jeśli mam konia smarkającego, granulowany-można kupić nawet w sklepie
-drożdże paszowe
-owies

Trzeba pamiętać żeby karmić z głową, nie można dać dużo żarcia na raz. Powoli i stopniowo przyzwyczajać konia do nowego jedzenia. Pracować z koniem też trzeba, ja przy procesie tycia stosuje treningi 15 minutowe dwa razy dziennie. Czyli rano lonża 15 min i wieczorem 15 min jazdy. Powoli wydłużam czas jazdy a skracam czas lonży. Po ok miesiącu koń nabiera wagi i chodzi godzinę dziennie. Jego organizm się przyczaja i fajnie pracuje, koń się nie "spala". Jest bardziej spokojny i zadowolony z życia. Siana i trawy mają ile dusza zapragnie. 

I to chyba na tyle. Następna notka będzie o myciu konia w tani sposób. :D
Dlatego teraz przez kilka dni czyszczę konie dokładnie tylko tam gdzie mogą się poobcierać. Muszą być z nich konkretne bruuuudasy. :)

Dalej zajmiemy się końskimi butami, bo w piątek kowal, może zniesie moje latanie z aparatem. :P

Jeśli macie pytania to piszcie w kom albo na maila.

5 komentarzy:

  1. A właścicielka jak przytyta ? :P

    OdpowiedzUsuń
  2. większoś tych koni jest złamanych...

    OdpowiedzUsuń
  3. 38 years old Associate Professor Aurelie Foote, hailing from Trout Lake enjoys watching movies like Only Yesterday (Omohide poro poro) and hobby. Took a trip to Rock-Hewn Churches of Ivanovo and drives a Ferrari 500 Mondial Spider Series I. odniesienie

    OdpowiedzUsuń